събота, 19 март 2016 г.

„Седемте живота на Мая“ на Красимира Стоева

   Разклоненията на живота
   
   „Седемте живота на Мая“ (Сдружение „Книги-игри“, 2015) е първата книга-игра (в случая е интерактивен роман), която чета и може спокойно да кажа, че ми беше доста забавно. Особената корица намеква за многобройните възможности един човек да изживее живота си, като прави избор след избор и постоянно се стреми да вземе най-добрите решения за себе си. Точно това е и идеята на този вид книги. Изобщо не ме притесни възможността да контролирам живота на жена, въпреки че по-добре бих усетил нещата, ако главният герой беше мъж. Самата книга не ми се стори специално написана за дамска аудитория, тъй че нямах особени притеснения дали ще вървя в правилната посока. Всъщност „правилна посока“ е условно казано, защото на мен ми се прииска да вкарам повече драма в живота на Мая, за я „разкърша“, така да се каже, за да има повече екшън и изненадващи обрати. Получи се наистина като приключение, макар и кратко.

   Читателят се включва в живота на Мая на двайсет и петия ѝ рожден ден. Това ми се стори малко късно, но разбирам идеята, че по този начин е избегнат факторът наивност или липсата на опит – все пак книгата е достатъчно сериозна, за да се позволи, примерно, на мъж като мен да „захвърли“ едно невинно младо същество на вълците, още преди да започне да осъзнава важността на живота. Но нека оставим шегата настрана – все пак трябва първо да се мисли, а след това да се действа, тъй че ми се наложи да опазя момичето от лош избор.

   Тук Мая е вече доста напред с материала и усилено се опълчва на скуката и липсата на перспектива. В самото начало възможностите са много: пътя към любовта, създаване на семейство, изграждане на кариера, следване на призванието и дори всичко накуп. Аз избрах семейството, защото това е един от начините да получиш навременна подкрепа от партньор, който може да помогне за взимането на по-правилни решения оттук нататък. Но да не натрапвам своите избори, защото мога лесно да подведа следващите читатели. Важното е, че по-нататък има възможност за доста други алтернативи, които могат да доведат до изненадващи обрати и екстремни ситуации. Все пак ще кажа, че моят край си беше трагичен, може би защото съм любител на драмата и смелите решения на литературните герои.

   Мога само да поздравя Красимира Стоева за чудното пътуване, което ми предостави чрез книгата си. Интересна е и си заслужава. Направих си малка разходка из творчеството ѝ и с изненада научих, че пише фантастика.

Оценката на Книжен Петър: 4 / 5

Други ревюта:

Няма коментари:

Публикуване на коментар